UPDATE: Leveringstekorten toner verholpen. Productie- en toeleveringsketen weer op oude niveau
Hoofddorp, 7 mei 2020
UPDATE (6 mei 2020) - Vanwege deze update gelden eerdere statussen niet meer:
Werkzaamheden in onze productiefaciliteiten en magazijnen in China bevinden zich weer op een stabiel verwerkingsniveau. Ook andere Konica Minolta Group Operations alsmede onze Europese magazijnen draaien weer als vanouds. Daarom zijn we nu in staat uitstaande klantverzoeken volledig af te handelen.
Ook onze tonerproductiefaciliteit in Frankrijk heeft in de tweede helft van april de productie weer opgeschaald, werkt nu met drie ploegendiensten per dag en zit weer op het normale productieniveau. De tonerleveringen vanuit Japan, die als doel hadden een deel van de ontstane achterstand door het sluiten van de faciliteit in Frankrijk weg te werken, konden ook in de tweede helft van april afgeleverd worden, waardoor opnieuw aan alle klantverzoeken voldaan kan worden.
Aangaande de beschikbaarheid van onze diensten worden de normale werkzaamheden medio mei hervat. Momenteel zijn 2500 engineers van ons aan het werk in 35 Europese landen. De geïmplementeerde externe diensten zorgden voor snelle ondersteuning voor onze klanten, en nu kunnen we indien nodig ook persoonlijke diensten op locatie aanbieden.
Uiteraard kunnen de externe diensten ook gehandhaafd blijven, aangezien de meeste Konica Minolta-producten ontworpen zijn als IoT-apparaten, -platforms of -applicaties met de mogelijkheid tot externe verbinding. Elk probleem kan op afstand worden opgelost zonder ingrijpen op locatie. Alleen als we een verbinding moeten veiligstellen of hardware moet vervangen, kan een dienstmedewerker bij u langskomen.
Dit is momenteel de stand van zaken. Indien de omstandigheden veranderen, informeren wij u hier direct over.
Neem contact op met uw plaatselijke Konica Minolta-accountmanager indien u vragen hebt over uw situatie.
Met vriendelijke groet,
Xavier Biermez,
Managing Director Konica Minolta Belgium & The Netherlands
Maatregelen ter beperking van het coronavirus (COVID-19) met betrekking tot de beschikbaarheid van producten en services/ UPDATE: Beperkte tonervoorraad in Europa
Hoofddorp, Nederland, 15 april 2020
De onderstaande verklaring geldt nog steeds. Daarnaast willen we meer informatie geven over de knelpunten waar we momenteel tegenaanlopen met betrekking tot de tonervoorraad in heel Europa:
Wegens een tijdelijke sluiting van de tonerproductiefaciliteit in Frankrijk, kunnen we niet garanderen dat er de komende weken voldoende toner wordt geleverd voor de productie met Konica Minolta-systemen. Hoewel er wordt verwacht dat de productiewerkzaamheden op 9 april weer worden hervat, kan het langer duren voordat de productiecapaciteit weer zoals voorheen is en leveringen binnen Europa hun gebruikelijke niveau hebben bereikt. Tot nu zijn we er steeds in geslaagd eventuele tekorten die door de sluiting zijn ontstaan weer aan te vullen met behulp van diverse maatregelen. We moeten helaas mededelen dat deze maatregelen onvoldoende zijn gebleken en we onze limiet hebben bereikt.
Neem contact op met uw plaatselijke Konica Minolta-accountmanager indien u vragen hebt over uw situatie.
We houden u via deze website op de hoogte van de huidige status.