Konica Minolta, wereldwijd toonaangevend in print- en documentoplossingen, kiest voor QR Connect om de service-ervaring van klanten te verbeteren. Dankzij de integratie van QR Connect met het IT-servicemanagementplatform ServiceNow kunnen serviceverzoeken sneller, eenvoudiger, completer en nauwkeuriger worden afgehandeld.

Snelle en gebruiksvriendelijke service voor klanten

Met QR Connect zet Konica Minolta een grote stap in het optimaliseren van haar serviceprocessen. Klanten kunnen eenvoudig een QR-code op hun apparaat scannen om een serviceverzoek in te dienen. Hierdoor hoeft men niet langer handmatig apparaatgegevens op te zoeken of tijdrovende telefoongesprekken met de servicedesk te voeren.

“Onze klanten verwachten hoogwaardige print- en documentoplossingen, en ook een efficiënte en probleemloze service-ervaring. Met QR Connect maken we het hen zo gemakkelijk mogelijk om breed ondersteuning te krijgen op het gewenste moment. Dankzij de integratie met ServiceNow worden serviceverzoeken direct op de juiste manier worden verwerkt, ingepland en opgevolgd.”

Xavier Biermez

Managing Director

Konica Minolta Business Solutions Belgium & The Netherlands

Efficiëntere service door integratie met ServiceNow

ServiceNow, een toonaangevend platform voor IT-servicemanagement, wordt breed ingezet voor het stroomlijnen van serviceprocessen binnen Konica Minolta. Door de koppeling met QR Connect worden serviceverzoeken automatisch geregistreerd in ServiceNow, inclusief relevante apparaat-, status- en locatiegegevens. Dit versnelt de verwerking aanzienlijk en tegelijkertijd verhogen we hiermee ook de nauwkeurigheid en betrouwbaarheid van deze serviceverzoeken. Hierdoor garandeert Konica Minolta haar relaties een hoger service-niveau.

De voordelen van deze integratie voor klanten en ook de interne serviceorganisatie van Konica Minolta:

Snellere responstijden: serviceverzoeken worden rechtstreeks in ServiceNow verwerkt, wat de afhandeling versnelt

Minder administratie: geen handmatige invoer van serienummers, type servicemelding of locatiegegevens

Hogere servicekwaliteit: nauwkeurige gegevens en geautomatiseerde workflows verbeteren de service

Bestelproces: medewerkers kunnen meldingen en bestellingen doen voor papier, labels, nietjes en toners voor de eigen interne organisatie

Digitale transformatie en klantgerichtheid

De keuze voor QR Connect past binnen de bredere digitale transformatiestrategie van Konica Minolta. Door in te zetten op innovatieve technologieën verbetert het bedrijf de klantenervaring en verhoogt het de efficiëntie van interne processen.

“Deze implementatie is een belangrijk onderdeel van onze strategie om onze service continu te verbeteren en toekomstbestendig te maken door gebruik te maken van bewezen innovatieve technieken. We blijven continu investeren in slimme technologieën die zowel onze klanten als onze eigen organisatie vooruithelpen. Ook de interne klantentevredenheid bij onze klanten zal aanzienlijk stijgen Dat merken we aan de eerste implementaties.”

Konica Minolta Business Solutions Belgium & The Netherlands

Robert van Berkum

Businessmanager

Artikel gepubliceerd op
Techvisor
en
Dutch IT Channel
.

Over Konica Minolta Business Solutions The Netherlands

De reis van Konica Minolta begon ruim 150 jaar geleden, met een visie om dingen anders te zien en te doen. Wij innoveren voor het welzijn van de maatschappij en de wereld. Hetzelfde doel dat ons toen in beweging bracht, houdt ons nu nog altijd in beweging. Konica Minolta Business Solutions Nederland, gevestigd in Hoofddorp, Nederland, is een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio, Japan. Met zijn unieke expertise in beeldvorming, gegevensverwerking en op gegevens gebaseerde besluitvorming, creëert Konica Minolta relevante oplossingen voor zijn klanten - kleine en middelgrote bedrijven, grote ondernemingen en de publieke sector - en lost het problemen op waarmee de maatschappij wordt geconfronteerd.

Over QR Conect

QR Connect is een innovatieve oplossing die organisaties helpt bij het stroomlijnen van serviceprocessen via QR-code technologie. Door een eenvoudige scan kunnen gebruikers snel en foutloos serviceverzoeken indienen, gekoppeld aan bestaande ITSM-platformen zoals TOPdesk, IFS Ultimo en ServiceNow.

Voor meer informatie, neem contact op met:

Contact Konica Minolta

Robert van Berkum

Business Manager

Konica Minolta Belgium & The Netherlands

Robert.vanberkum@konicaminolta.nl

+3120 658 4126

Contact QR Connect

Merlijn de Vroe

CEO

QR Connect BV

merlijn@qr-connect.com

+3185-4011025

Share: